24.01.2020 07:00

OWS Finland – Asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset

Vuosittaiseen, laajempaan asiakastyytyväisyyskyselyymme vastasi tänä vuonna 130 asiakastamme. Sydämestä asti kiitos kaikille vastaajille! Palautteesi on meille oikeasti tärkeä ja sen pohjalta kehitämme toimintaamme.

 

EDI-operaattorin toiminnan peruselementit

EDI-operaattori vastaa liiketoimintakriittisten sanomien välityksestä, kuten tilaus-, toimitus- tai laskutussanomista. Olemme määritelleet EDI-operaattorin toiminnan peruselementit, joiden on palveltava asiakasta mahdollisimman hyvin positiivisen kokemuksen takaamiseksi. Näitä mittaamme asiakastyytyväisyyskyselyissä vuosittain. Peruselementtejä ovat:

EDI-sanoma kokemuksia

Asiakkailta saamme erityistä kiitosta ystävällisyydestä, palvelunopeudesta, luotettavuudesta ja asiantuntemuksesta. 

Kokonaisarvosana asiakaspalvelullemme on 4,4/5 ja NPS-lukumme* on 58.

(*Net Promoter Score on vertailukelpoinen arvosana siitä, kuinka moni yrityksen asiakkaista olisi tyytyväisyyden lisäksi valmis suosittelemaan yritystä ystävilleen tai kollegoilleen. Arvoasteikko on aina -100–100. Yli 0 arvosana kertoo, että yli puolet yrityksen asiakkaista olisi valmis suosittelemaan yritystä. Yli 50 arvosana on taas merkki erinomaisesta asiakaspalvelusta.)

 

Suomalaista palvelua

Mittaamme kyselyssä myös meille tärkeiden arvojen suomalaisuuden ja perheyrittäjyyden merkitystä asiakkaillemme. 

avainlippu Perheyritys suomalainen

 

Kyselyn mukaan vuosi vuodelta asiakkaillemme on yhä merkityksellisempää, että OWS Finlandin palvelut tuotetaan Suomessa. Jopa 93,1 % kyselyyn vastanneista piti tätä tärkeänä tai erittäin tärkeänä. Nousua viime vuoteen on 1,9 %.

Sen lisäksi OWS Finland on suomalainen perheyritys. 82,3 % asiakkaistamme pitää myös tätä tärkeänä tai erittäin tärkeänä. 

 

Asiakkaat kommentoivat ahkerasti

Erityisen hienoa oli huomata, kuinka moni kyselyyn vastanneista halusi kirjoittaa meille vapaaehtoista palautetta. Annetussa palauteessa mainittiin toistuvasti palvelun nopeus, ystävällisyys ja asiantuntemus kuvattiinpa asiakaspalvelua pariin otteeseen jopa parhaaksi asiakaspalveluksi, mitä on saatu.

Myös sanomaliikenteen poikkeamatilanteissa toimiminen sai kiitosta asiakkailtamme. Meiltä on tullut ilmoitus poikkeamasta usein, ennen kuin asiakas on itse ehtinyt tätä huomata. Lisäksi olemme pitäneet asiakkaat hyvin tietoisina korjaustöistä ja hoitaneet asiat sovitusti loppuun asti. 

Tässä pieni osa kommenteista kiitos niistä kaikista:

"Erittäin mukavia tyyppejä!​"

"Asiakaspalvelu vastaa nopeasti ja ongelmat tulee ratkaistua usein jo ensimmäisellä yhteydenottokerralla.​"

"Nopea, asiantunteva ja ystävällinen​"

"Havaitsette poikkeamat sanomaliikenteessä ja ilmoitatte niistä oma-aloitteisiesti jo ennenkuin itsekään huomaamme mitään, kiitos!"

"Parasta asiakaspalvelua mitä olen koskaan saanut!"

"Erittäin ystävällistä, asiallista ja miellyttävää palvelua. Asiat hoidetaan loppuun asti ts. varmistetaan, että kaikki tuli kuntoon."

"Teidän kanssa on miellyttävä asioida ja tehdä töitä.""Toimii ystävällisesti ja täsmällisesti. Se mitä luvataan, pidetään."

"Hyvä, toimiva ja nopea. Aina saanut palvelua nopeasti, joka onkin kaikkein tärkeintä."

​"Toimitte ongelmissa tosi nopeasti ja tieto tulee meille myös ongelman alkaessa ja korjaannuttua.​"

"Erittäin nopeaa ja asiantuntevaa. Kiva kun on oma yhteyshenkilö, johon on helppo olla yhteydessä ja voi luottaa, että vastaus tulee aina viipymättä."

"Erittäin nopeaa ja asiantuntevaa. En ole tavannut näin hyvää asiakaspalvelua missään organisaatiossa."

 

Anna palautetta

Jätä yhteydenottopyyntö

 

Jukka Sippola

Liiketoimintajohtaja ja samalla kädet savessa käytännön sanomaliikenteen tehtävissä. Kokonaiskuvan ja henkilöstöjohtamisen lisäksi hallinnassa EDI-projektit, integraatiot ja tullisanomaliikenne. Erityisenä vahvuutena prosessien järkeistäminen ja raportoinnin kehittäminen. Vapaa-aika kuluu perheen kanssa, kalastellessa, mökkeillessä sekä musiikin, liikunnan, penkkiurheilun ja ruoan laiton parissa.